ОПИС НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ 6.010201 ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ
Кваліфікація, що присвоюється:
Вчитель фізичної культури
Рівень кваліфікації:
Бакалавр (перший цикл вищої освіти)
Спеціальні вимоги до зарахування:
відсутні, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання:
Для осіб, що мають кваліфікацію молодшого спеціаліста зі спеціальності «Фізичне виховання» та бажають отримати кваліфікацію бакалавра навчаючись на заочній формі, термін навчання скорочується на 2 роки.
Вимоги і положення до кваліфікації:
Профіль програми:
Студенти отримують необхідні знання в галузі фізичного виховання і спорту та інших суміжних галузей науки. Особлива увага в навчанні звертається на вивчення сучасної методології наукових досліджень. Освоєння теоретичного та практичного матеріалу з широким застосуванням практичної підготовки (за час навчання заплановано 12 кредитів практики), вивчення методик збору емпіричної інформації, методів її аналізу та синтезу необхідних рішень і висновків дозволяє сформувати висококваліфікованого фахівця сфери фізичної культури.
Фахівці здатні простежити динаміку процесів розвитку фізичних та психологічних якостей кожної окремої особистості школяра та спортсмена; встановити специфіку і тенденції розвитку групи видів спорту або його окремого виду, враховуючі економічні та соціальні процеси, які відбуваються в України, а відтак й прогнозувати необхідні перспективні види діяльності.
Головною ознакою програми професійної підготовки за напрямом 6.010201 “Фізичне виховання” в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини є спрямованість на вирішення прикладних завдань у сфері фізичної культури та формування здатності до управління процесом спортивного тренування, а також ґрунтовна підготовка в області фізіологічних основ фізичного виховання і спорту.
Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів, в т. ч.: обов’язкові навчальні дисципліни – 120 кредитів, дисципліни вибору факультету – 60 кредитів, дисципліни вільного вибору студента – 60 кредитів.
Ключові результати навчання:
- Знання з предметної області
Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, фізіологічних основ фізичного виховання і спорту, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
Базові уявлення про:
- нормативні документи, науково-методичні матеріали з документаційного забезпечення управління у сфері ФВ та С;
- сучасну методологію наукових досліджень в галузі фізичного виховання і спорту;
- масовий спорт та спорт вищих досягнень;
- вправу як основний засіб спортивного тренування;
- вплив фізичного навантаження на фізичний розвиток людини;
- характеристики фізичних якостей;
- механізми формування рухових вмінь і навичок;
- форми організації занять у спортивному тренуванні.
- Когнітивні уміння та навички з предметної області
- здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання практичних завдань у сфері фізичного виховання і спорту;
- уміння та навички абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;
- здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації отриманої з різних джерел;
- навички презентації наукового та практичного матеріалу;
- уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.
- Практичні навички з предметної області
- Навички роботи з різними віковими групами спортсменів та учнів.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних та професійних дисциплін в процесах отримання та опрацювання інформації, її практичного застосування в професійній діяльності.
- Уміння використовувати спеціальне та допоміжне тренажерне обладнання.
- Загальні уміння та навички
- Уміння досліджувати процеси розвитку світового спорту.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Здатність враховувати та застосовувати у практиці професійної роботи основні закони фізичного розвитку людини та екологічні принципи.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
- Педагогічні навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії з іншими людьми, уміння працювати в командах професіоналів різного профілю.
- Уміння враховувати індивідуальні особливості учнів в ході організації навчально-тренувального процесу.
Професійні профілі випускників з прикладами:
Об'єктами діяльності бакалавра за напрямом підготовки 6.010201 «Фізичне виховання» є сучасні технології фізичного виховання школярів та тренування спортсменів, які застосовуються при навчанні учнів загально освітніх та дитячих юнацьких спортивних шкіл.
Професійний профіль – вчитель фізичної культури.
Займається організацією процесу фізичного виховання школярів у ЗОШ.
Професійний профіль – тренер дитячої юнацької спортивної школи .
Забезпечує тренувальний процес юних спортсменів у ДЮСШ.
Доступ до подальшого навчання:
По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, може продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (рівень - спеціаліст) на конкурсній основі за спеціальністю «Фізична культура» (10 місяців навчання на базі бакалаврату).
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.
Вимоги до випуску (закінчення навчання):
По закінченні навчання за програмою освітньо – кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:
- завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;
- успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен з теорії і методики фізичного виховання та медико – біологічних основ фізичного виховання або захистити бакалаврську роботу на засіданні кваліфікаційної екзаменаційної комісії.
Форма навчання:
Денна(повна), заочна.
Директор програми:
Безверхня Г.В. канд. наук з ФВ та С, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання
Опис окремих одиниць курсу:
Код модуля № / НАЗВА МОДУЛЯ