Ящук Сергій Миколайович

доктор педагогічних наук, професор

Профіль в Google Scholar

serhii.yashchuk@udpu.edu.ua

Освіта:

  • 1996 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, спеціальність: «Педагогіка та методика середньої освіти, трудове навчання» (присвоєно кваліфікацію: вчитель трудового навчання, фізики, креслення, астрономії та безпеки життєдіяльності);
  • 2020 р., Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, спеціальність: Фізична культура і спорт, професійна кваліфікація: викладач теорії і методики спортивного тренування;
  • 06.2005 р. кандидат педагогічних наук (рішення президії Вищої атестаційної комісії України від 05 червня 2005 року, протокол №13-06/5). Дисертацію захищено 08 лютого 2005 року у спеціалізованій вченій раді Національного педагогічного університету імені М.П. Отримано диплом ДК №029505;
  • 07.2008 р. вчене звання доцента кафедри (рішення Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України, протокол №4/49-Д). Отримано атестат 12ДЦ №019923;
  • 05.2016 р. доктор педагогічних наук (рішення Атестаційної колегії від 12 травня 2016 року). Дисертацію захищено 24 березня 2016 року у спеціалізованій вченій раді Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Отримано диплом ДД №005486.
  • 07.04.2022 р. вчене звання професор кафедри (рішення Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України). Отримано атестат АП №003935.

Професійна діяльність:

22.08.2001 - 01.09.2003 – навчальний майстер кафедри техніко-технологічних дисциплін Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

01.09.2003 - 01.03.2005 – асистент кафедри техніко-технологічних дисциплін Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

01.03.2005 - 01.09.2005 – викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

01.09.2005 - 01.05.2006 – старший викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

01.05.2006 - 01.12.2016 – доцент кафедри Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

01.12.2016 - 03.12.2023 – професор кафедри Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

З 2018 і по теперішній час – декан факультету фізичного виховання Уманського державного пе01.дагогічного університету імені Павла Тичини;

З 03.12.2023 року і по теперішній час – професор кафедри теорії і методики фізичного виховання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Викладає дисципліни:

  • Інформаційні технології в освітньо-спортивному середовищі

Сфера наукових інтересів:

Розвиток  учнівської та студентської молоді в освітньо-спортивному середовищі закладів освіти України. 

Видавнича діяльність:

Публікації у виданні, які включені до наукометричних баз Web of Science або Scopus:

  1. Biletska I., Kobernyk Н, Kotlovyi S., Yashchuk O., Yashchuk S. Examining the formation of integrative readiness of pre-service teachers to work in inclusive classrooms in Ukraine. International Journal of Higher Education. 2020. No. 9(5). P. 208-222. (Вивчення сформованості інтегративної готовності педагогів дошкільної освіти до роботи в інклюзивних класах в Україні.)
  2. Martynets, L., Stepanchenko, N., Ustymenko-Kosorich, O., Yashchuk, S., Yelisieieva, I., Groshovenko, O., Torichnyi, O., Zharovska, O., Kademiya, M., Buchatska, S., Matsuk, L., Stoliarenko, O., Stoliarenko, O., & Zarichna, O. (2020). Developing Business Skills in High School Students Using Project Activities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12 (4), P. 222-239. (Розвиток ділових навичок у старшокласників за допомогою проектної діяльності)
  3. Yashchuk, S., Shapran, O., Martirosian, L., Petukhova, T., Artemieva, I., & Kolisnyk-Humenyuk, Y. (2021). Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of Teaching Technology. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), P. 278-299. (Педагогічне проектування змісту професійної підготовки вчителів загальнотехнічних дисциплін і методик навчання технологій)
  4. Bılyk, V., Yashchuk, S., Marchak, T., Tkachenko, S., & Goncharova, V. (2021). Organization of the Educational Process on Natural Science Training in Higher Education Institutions on the Basis of Innovation and Heuristics. Postmodern Openings, 12 (2), P. 78-108. (Організація навчального процесу з природничо-наукової підготовки у ВНЗ на інноваційно-евристичних засадах)
  5. Yashchuk, S., Gurevych, R., Gusak, L., Pronikova, I., Abramova, O. & Manoilenko, N. (2021). Professional Training of Masters of Technological Education in Pedagogical Higher Education Institute. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13 (2), P. 39-56. (Професійна підготовка магістрів технологічної освіти в педагогічному ВНЗ)
  6. Kobernyk, O., Yashchuk, S., Yermakova, S., Chmyr, V., Bukina, T., & Romanenko, V. (2022). The latest trends in the professional training of masters in the field of engineering and technology. Revista Romaneasca pentru educatie multidimensionala, 14(1Sup1), 453-471. (Новітні тенденції професійної підготовки магістрів у галузі техніки та технологій)
  7. Yashchuk, S.,  Steshenko,  ,  Lehin,  V., Bieliaiev,  S.,  Shapran,  Y.,  &  Rybalko,  P.(2022). Interaction with   the   Information   Environment   and   Contemporary Educational  Approaches  in  Higher  Education  (Educational Level  “Master”). Postmodern    Openings,    13(2), 213-238. (Взаємодія з інформаційним середовищем та сучасні освітні підходи у вищій освіті)

Статті у фахових виданнях:

  1. Ящук С.М. Концептуальні основи професійної підготовки магістрів технологічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах. Молодь і ринок. №4(159). 2018. С.10-14.
  2. Ящук С.М. Самостійно-індивідуальна робота у процесі фахової підготовки магістра технологічної освіти як важливий чинник їх професійного зростання. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб.наук.праць. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2018. Випуск 50. С. 419-424.
  3. Максимчук Б., Жуков В., Ящук С. та ін.. Активізація мотивації майбутніх викладачів фізичного виховання і спорту в сфері екологічного туризму. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 7 (91). 2019. С. 233-243.
  4. Власенко С., Ящук С. Особливості побудови програм тренувань на передзмагальному етапі підготовки лижників-гонщиків. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університетуВип. 1 / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; [голов. ред. С. В. Совгіра]. Умань : Візаві, 2020. С.46-52.
  5. Паламарчук Ю. Г., Самойленко О. А., С. М. Ящук та ін. Теоретичні аспекти розроблення педагогічної моделі керівництва особистісним зростанням спортсменів високої кваліфікації – здобувачів вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2020. Вип. 71. Т. 1. С. 154-160.
  6. Гончар Г.І., Маслюк Р.В., Ящук С.М. та ін. Перспективи використання мобільних додатків для самостійних занять спортом здобувачами вищої освіти в умовах карантинних обмежень. Інноваційна педагогіка. 2020. В.29. Т 2. С. 197-202.
  7. Власенко С.О., Ящук С.М. Шляхи оптимізації тренувального процесу розвитку спеціальної працездатності лижників-гонщиків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. Науковопедагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2021. – Випуск 11 (143) 21. С. 37-41.
  8. Власенко С.О., Гончар Г.І., Ящук С.М. Місце і роль комплексного контролю в системі підготовки спортсменів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені МП Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) Випуск 7 (152), 2022. С. 38-41.
  9. Ящук С.М. Індивідуальна траєкторія як важлива складова у формуванні майбутніх тренерів-педагогів інтересу до професійної діяльності. Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту учнівської та студентської молоді // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції / За заг.ред.Огнистого А.В., Огнистої К.М. – Тернопіль: В-во СМТ «ТАЙП», 2022. С.179-184.
  10. Ящук С., Чепелюк А., Кушнір Р. ІКТ у підготовці вчителів фізичної культури. Наука і техніка сьогодні, В.1(15). 2023. С. 217-225.
  11. Маслюк Р.В., Пензай С.А., Ящук С.М. Формування готовності до командної взаємодії на уроках фізичної культури. Актуальні питання у сучасній науці: журнал. 2023. No 2 (8). С.382-393.
  12. Ящук С.М., Власенко С.О. Проблема формування професійно-педагогічної компетентності тренерів-педагогів у теорії й практиці вищої освіти: Науковий часопис національного педагогічного університету імені м. п. драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. Випуск 92. Том 1. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 164-167
  13. Ящук, С. М. Командна взаємодія як важлива складова професійно- педагогічної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в початковій школі : Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім “Гельветика”, 2023. – Випуск СLV (155). – С. 158-165.
  14. Ящук С.М., Маслюк Р.В. Сутнісні характеристики готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації групової взаємодії учнів у змагальній діяльності : Наукові записки [Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ; Комунального закладу вищої освіти «Академія культури і мистецтв Закарпатської обласної ради]. Серія: Педагогічні науки.Випуск 5. Ужгород –Кропивницький : Видавництво «Код» , 2023. С. 55-60.
Стажування за останні 5 років:
  • Наукове закордонне стажування в West Finland College, Huittinen (Huittinen, Фінляндія) (сертифікат № 0020721 від 02.07.2021 р.).